دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد سونوگرافی هندهلد

سونوگرافی هندهلد یکی از انواع سونوگرافی‌های پرتابل است که در مقایسه با نمونه‌های قبلی سبک‌تر بوده و مزیت‌های بسیاری دارد. باهم به بررسی کارایی و مزیت‌های این نوع سونوگرافی می‌پردازیم. در نهایت توصیه‌هایی برای خرید انواع سونوگرافی هندهلد خواهیم داشت.

سونوگرافی هندهلد

سونوگرافی هندهلد چیست؟

در دنیای تجهیزات پزشکی سه نوع دستگاه سونوگرافی تولید شده است. این سه دسته شامل مبله، پرتابل و هندهلد میباشند. همانطور که در بالا اشاره کردیم سونوگرافی هندهلد در دسته انواع پرتابل قرار می‌گیرد، اما تفاوت‌ها و مزیت‌های آن باعث شده به عنوان دسته‌ای جداگانه مورد توجه باشد.

سونوگرافی ذکر شده با نام های جیبی، فوق کوچک، شخصی، سیار و همراه نیز شناخته میشود. ابعاد این نوع سونوگرافی در حد یک گوشی موبایل است. این نوع دستگاه سونوگرافی وزنی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم دارد. حجم کم، وزن سبک و قابلیت جابه‌جایی راحت موجب شده تا این مدل از دستگاه سونوگرافی طرفداران زیادی پیدا کند.

سونوگرافی هندهلد نوعی بسیار کوچک از دستگاه‌های سونوگرافی است که قابلیت حمل دارد و به اندازه یک گوشی موبایل است. منبع تغذیه آن از طریق باتری و شارژی است. باتری‌هایی با طول عمر بالا برای این نوع دستگاه سونوگرافی نظر گرفته می‌شوند. در بعضی از مدل‌ها امکان استفاده از برق نیز وجود دارد.

اساس کار هندهلد تشخیص مایعات آزاد بدن است. لذا از آن برای تشخیص بیماری‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. در مورد طریقه کار با این دستگاه، آموزش اهمیت بسیاری دارد. در شرکت زکریای کبیر، کارشناسان تمام جنبه‌های دستگاه هندهلد را به شما آموزش می‌دهند، تا با خیال راحت با آن کار کنید.

مزایا و ویژگیهای سونوگرافی هندهلد

سونوگرافی هندهلد قابل حمل و جیبی است. پروب مربوط آن قابلیت اتصال باسیم و یا وایرلس دارد. تصاویر دستگاه سیاه و سفید و با فرمت B-mode و M-mode هستند. کارشناسان در حال افزودن قابلیت تصویربرداری کالرداپلر به نمونه‌های جدیدتر این دستگاه هستند. تصاویر هندهلد روی نرم‌افزار‌های اندروید، ویندوز و IOS نمایش داده می‌شوند. تصاویر این نوع سونوگرافی قابلیت انتقال دارند و با توجه به امکان اتصال آن به گوشی موبایل سرعت انتقال بالا است.

نکاتی در خصوص خرید

در خرید دستگاه هندهلد باید به مواردی که در خرید سونوگرافی لازم است دقت کنید. علاوه بر آن برند سازنده، قیمت، وزن، اتصالات و فرمت‌های تحت پوشش را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر کاربرد مورد انتظار شما از سونوگرافی هندهلد بخشی است که روی نوع انتخابی‌تان بسیار موثر است. در نظر بگیرید که کدام مدل برای کار شما مناسب است.

کلام آخر

در بالا به توضیح اجمالی چیستی، ویژگی‌ها و مزایای سونوگرافی هندهلد پرداختیم. اکنون اگر تمایل به انتخاب و خرید سونوگرافی هندهلد دارید، در شرکت تجهیزات پزشکی زکریای کبیر می‌توانید انواعی از سونوگرافی هندهلد را بیابید. کارشناسان ما آماده مشاوره برای انتخاب و خرید شما هستند. از سوی دیگر امکان آموزش کار با انواع هندهلد فراهم شده و می‌توانید با اطمینان از آموزش و کاربرد سونوگرافی هندهلد آن را به ما سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *